Odpowiedzialność społeczna biznesu w ujęciu sieci dostaw

Dobrą reputację buduje się długo a traci szybko. Zasada ta działa w odniesieniu do relacji społecznych a także w relacjach biznesowych. W XX i XXI wieku outsourcing stał się powszechnie stosowanym rozwiązaniem optymalizacyjnym, włączając w to projektowanie i dostarczanie komponentów do produkcji np. samochodów. Spowodowało to specyficzny problem: jak zapewnić, że wszyscy dostawcy w łańcuchu dostaw kierują się etyką w biznesie? Jak zapewnić, że klient – producent samochodów – nie będzie narażony na krytykę w związku z nieetycznymi praktykami w łańcuchach dostaw? Odpowiedź na te i inne kwestie kryją się w modelu CSR (Corporate Social Responsibility) a także modelu SCRM (Supply Chain Risk Management).

Prelegent

Mateusz Szafirski

Trener / Konsultant / Auditor SQD Alliance

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, studia o specjalności Zarządzanie Jakością i Środowiskiem. W branży motoryzacyjnej doświadczenie na stanowisku Pełnomocnika Zarządu ds. Zarządzania Jakością, Inżyniera ds. kontaktów z klientem oraz Inżyniera ds. kontaktów z dostawcami. Auditor systemu ISO 9001 i IATF 16949, VDA 6.3. Konsultant i doradca specjalizujący się w:
– Systemy Zarządzania Jakością
– Narzędzia jakości w tym branżowe: SPC, MSA, APQP, PPAP, FMEA
– Zarządzanie ryzykiem i zarządzanie strategiczne
Wykładowca uniwersytecki m. in. w zakresie: Logistyka, Zarządzanie Łańcuchami dostaw, Zarządzanie ryzykiem, Zarządzanie jakością, Zarządzanie strategiczne