II Edycja Konferencji TOP Automotive
3 dni, 17 godzin prelekcji i warsztatów, 10 prezentacji, 13 prelegentów, 160 uczestników z 75 firm – tak w liczbach wyglądała Konferencja TOP automotive 2016, która odbyła się początkiem grudnia we Wrocławiu.
7 grudnia 2016 r., o godzinie 18:00 rozpoczęła się II edycja Konferencji TOP automotive. W tym roku otwarcie Konferencji miało miejsce w Afrykarium, a wydarzenie otworzył Pan Donat Thomanek, Członek Zarządu Team Prevent Poland, który w swym krótkim wystąpieniu skłonił uczestników do refleksji nad rolą człowieka w dobie automatyzacji, co finalnie było pytaniem nurtującym uczestników podczas drugiego dnia Konferencji.
Przemysł motoryzacyjny 2016
Wykład inauguracyjny, który był wprowadzeniem do tematyki związanej z przemysłem motoryzacyjnym poprowadził Pan Rafał Orłowski z AutomotiveSuppliers.pl. Podczas wystąpienia Pan Rafał przedstawił nowe inwestycje w branży oraz zmiany, jakie dokonały sięw przemyśle motoryzacyjnym w 2016 roku. Słuchacze dowiedzieli się również, jakie firmy zdobyły w tym roku Nagrody Polskiego Przemysłu Motoryzacyjnego. Na koniec swojej prezentacji Pan Orłowski podsumował cały rok 2016 w Polsce, pokazał, że Polska rozwija się coraz bardziej w obszarze motoryzacji oraz uświadomił wszystkim, jakie wyzwania czekają przemysł motoryzacyjny w Polsce w 2017 roku.
Jesteście naszymi gośćmi
Drugiego dnia Konferencji, który był najbardziej intensywnym dniem pod względem liczby wystąpień, gości przywitał Pan Dariusz Grzegorczyk, Członek Zarządu Team Prevent Poland. Mamy nadzieję, że Konferencja TOP automotive 2016 spełni wszelkie pokładane w niej oczekiwania zarówno od strony ułatwienia dostępu do wartościowych informacji, jak również zaplanowanej formy relaksu – takimi słowami Pan Dariusz rozpoczął Konferencję.
Jako pierwsi wystąpili przedstawiciele VDA QMC, partnera strategicznego Konferencji, Pan Reinhard Hagen oraz Pani Tanja Wälzholz. Prezentacje przedstawicieli VDA QMC dotyczyły nowego wydania IATF 16949 oraz planów rozwoju podręczników oraz szkoleń na licencji VDA na kolejne lata. Podczas swojego wystąpienia Pan Hagen oświadczył, że od nowego roku tylko firma Team Prevent Poland będzie posiadać licencję na wydawnictwo podręczników VDA oraz publikacji IATF w Polsce. Pani Tanja Wälzholz przedstawiła najważniejsze zmiany w nowym wydaniu IATF. Niespodzianką było sprezentowanie przez organizatora Konferencji, firmę Team Prevent Poland, jej uczestnikom po egzemplarzu nowego wydania IATF.
Panel producentów
Tak jak podczas Konferencji w zeszłym roku, część dotyczącą tematyki procesowej poprowadzili wieloletni praktycy, doświadczeni eksperci w swojej dziedzinie, przedstawiciele Volkswagen Poznań, FCA Group Purchasing Poland oraz General Motors Manufacturing Poland.
Pan Jacek Rzeszowski oraz Pan Adam Pawlik (VW) w tym roku przedstawili nowo otwarty zakład VW w Białężycach (w pobliżu bardziej znanej Wrześni), fabrykę dedykowaną produkcji nowego Craftera; pokazali również, dlaczego stajemy przed coraz bardziej złożonymi wyzwaniami w miarę wydłużania się łańcucha dostaw oraz jakimi metodami sobie z tym radzić. Pan Wojciech Kawa oraz Pan Tomasz Gwiżdż (FCA) opowiedzieli między innymi o ewolucji programu WCM, jego wymaganiach i poziomach oraz zasugerowali przejście z rozwiązywania problemów metodą 8D do podejścia KAIZEN. Dodatkową ciekawostką było to, że FCA zakończyło produkcję samochodu marki Ford Ka. Jako ostatni w panelu producentów wystąpili: Pan Krzysztof Domanowski, Pan Grzegorz Czapnik oraz Pan Dawid Liput (GM). Panowie położyli nacisk na odpowiednie zarządzanie PFMEA, zgodnie z zadanym przez GM pytaniem: “Czy jesteśmy w stanie używając dobrych części i materiałów wyprodukować (w istniejącym procesie) produkt, który nie spełnia wymagań?”. W nowej wizji GM dotyczącej PFMEA znalazło się również miejsce na nowoczesne podejście do RPNów.
Panel Dostawców
Podczas drugiej części Konferencji na scenie wystąpili Pan Ryszard Czachor (Kirchhoff), Pan Wojciech Pająk (Lear) oraz gość ze Szkocji, przedstawiciel partnera Konferencji, Pan Edward McCullough (Dekra).
Pan Czachor wyjaśnił, co znaczy zarządzać wymaganiami specyficznymi, jak powinno traktować się poddostawców w łańcuchu dostaw oraz jak firma Kirchhoff rozumie współpracę z poddostawcą. Pan Wojciech Pająk podzielił się z uczestnikami informacjami dotyczącymi celów stawianych sobie przez Lear na kolejne lata oraz jak firma zamierza je osiągnąć. Dodatkowo Pan Pająk powiedział, w jaki sposób można zostać dostawcą Lear’a. Natomiast Pan Edward McCullough skupił się na kulturze i świadomości bezpieczeństwa w procesach produkcyjnych.
Warsztatowe spojrzenie na problemy
Trzeci i ostatni dzień Konferencji został poświęcony warsztatom. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy i mieli do dyspozycji czas wszystkich prelegentów. Właśnie ten trzeci dzień był okazją do zadawania pytań, dyskusji oraz do wymiany spostrzeżeń na poruszane dzień wcześniej tematy. Uczestnicy byli bardzo aktywni, a prelegenci rzetelnie i cierpliwie odpowiadali na wszystkie zadawane pytania.
Nowy wymiar konferencji automotive
Podczas tegorocznej edycji Konferencji TOP automotive wybrzmiewało między wystąpieniami prelegentów oraz podczas warsztatów pytanie: gdzie w tym wszystkim jest człowiek i jak wartości firmy są przekuwane na jakość jej produktów. Uczestnicy nie pozostawili wątpliwości, że skupiając się na celach biznesowych nie można z oczu tracić relacji z innymi ludźmi, budowanych w atmosferze rzetelnej komunikacji i zrozumienia, gdyż to oni są gwarantem najwyższej jakości.
Takie spostrzeżenia pozwalają na rozwijanie oraz ciągłe ulepszanie projektu, jakim jest Konferencja TOP automotive. Dzięki zaangażowaniu, wsparciu partnerów i patronów, a także aktywnemu udziałowi uczestników, II edycja Konferencji zakończyła się pełnym sukcesem.
uczestnicy
- ALPINE ELECTRONICS
- ZF TRW
- GALWANIZER
- TI POLAND
- AUTOLIV POLAND
- LEAR CORPORATION POLAND
- TAKONI
- NEXTEER AUTOMOTIVE POLAND
- DGQ WEITERBILDUNG
- TÜV RHEINLAND POLSKA
- KIRCHHOFF AUTOMOTIVE
- SIROPOL
- ZAKŁADY METALOWE POSTĘP
- SITECH
- TI POLAND
- BASF POLSKA
- DELPHI
- MAGNA AUTOMOTIVE
- NEMAK POLAND
- SFA POLSKA
- HUTCHINSON POLAND
- MAN TRUCKS
- NOVA TRADING
- ELDISY POLSKA
- ALGONTEC POLSKA
- TIMKEN POLSKA
- LINEX
- OPENONE
- AS ROBERT MYCROFT
- GERDES MC
- PLASTIC OMNIUM AUTO
- KC&P
- JOHNSON CONTROLS
- MAGNETIX
- KIEL POLSKA
- MAGNA FORMPOL
- HUF POLSKA
- SMMT INDUSTRY FORUM LIMITED
- BOWI
- SUMIKA CERAMICS POLSKA
- FAURECIA
- PKC GROUP
- PLASTIC CONCEPT
- PEARL STREAM
- BITRON
- GRAMMER INTERIOR COMPONENTS
- FLEXLINK SYSTEMS
- LEONI KABEL
- DAYCO
- NEXT GENERATION ENGINEERING
- TRW STEERING SYSTEMS POLAND
- SGP SORTING GROUP
- BSI GROUP
- BEHR HELLA
- ROWE POLSKA
- KONECKIE ZAKŁADY ODLEWNICZE
- LANDI RENZO
- LG INNOTEK
- GERDA – HYDOMAT
- UPS POLAND
- TAKENAKA EUROPE
- P-D-C-A
- MAGNETI MARELLI