VIII Edycja Konferencji TOP Automotive
2 dni, 15 godzin prelekcji i warsztatów, 10 prezentacji, 13 prelegentów, 11 uczestników debaty, 148 uczestników – tak w liczbach wyglądała Konferencja TOP automotive 2022, która odbyła się w połowie września w Zawierciu.
W czwartek 15 września 2022 r., dokładnie o godzinie 8.30, oficjalnie rozpoczęła się Konferencja TOP automotive – długo oczekiwana, wznowiona edycja wydarzenia, na które przyszło nam czekać aż 3 lata, aby ponownie spotkać się face to face zamiast w trybie online. Wydarzenie, do którego przygotowania trwały blisko rok, otworzyli Joanna Duda wraz z Łukaszem Nowokiem – nasi konferansjerzy, którzy od wielu lat zapowiadają poszczególne punkty programu eventów organizowanych przez SQD Alliance. Ponownie mieliśmy okazję spotkać wiele wyjątkowych osób, reprezentujących szereg firm z branży motoryzacyjnej. Dzięki Konferencji uczestnicy mieli okazję nie tylko poznać wyzwania, z jakimi zmaga się branża automotive, także w kontekście nowych i zmieniających się wymagań, ale również porozmawiać o swoich doświadczeniach z innymi przedstawicielami branży.
Sytuacja w branży w świetle zmieniających się wymagań
Wykład inauguracyjny poprowadziła dr Yuliya Prakopchyk, reprezentująca organizację VDA QMC. Był on wprowadzeniem do tematyki nowych i zaktualizowanych wymagań w kluczowych obszarach. W trakcie wykładu przedstawione zostały plany związane m.in. z kolejnym wydaniem podręcznika VDA 6.3 Audit procesu oraz to, jak będzie wyglądał proces odnawiania uprawnień dla auditorów w związku z koniecznością dostosowania poziomu ich przeszkolenia do treści kolejnego wydania tego podręcznika. Jak wiemy, sytuacja w naszej branży dynamicznie zmienia się i rozwija, dlatego podczas wielu prelekcji w czasie TOP automotive poruszono aspekty nawiązujące zarówno do sytuacji w branży, jak wielowymiarowo do zmian w wymaganiach, zarówno normatywnych, prawnych, jak i wynikających bezpośrednio z podręczników referencyjnych.
Siła wymiany doświadczeń i informacji
W ciągu dwóch dni Konferencji swoje prelekcje wygłosili najlepsi specjaliści z branży motoryzacyjnej, reprezentujący, oprócz organizacji VDA QMC, także IATF (Pan Robert Mycroft), VW Poznań (Pan Piotr Znaniecki), dostawców z ramienia firmy ZF (Panowie Artur Kluba oraz Krzysztof Gablankowski) oraz firmę BURY (Pan Robert Tyksiński), klaster Silesia Automotive & Advanced Manufacturing (Pan Luk Palmen) oraz firmę SQD Alliance (Pani Anna Kubieniec, Pani Marta Skalik, Pan Konrad Kubieniec, Pan Dominik Dytko, Pan Mateusz Szafirski, Pan Łukasz Szatkowski). Tym razem także udało się połączyć siły i uzyskać efekt synergii dzięki uzyskaniu różnych punktów widzenia praktyków, którzy dzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem, dotyczącymi spełniania wymagań i sposobów, w jakich korzystają ze zdobytej wiedzy teoretycznej. To z pewnością bezcenne wskazówki, a rozmowy w kuluarach, którym się przysłuchiwaliśmy, udowadniały, że istnieje popyt na dzielenie się tymi informacjami z szerokim gronem zainteresowanych przedstawicieli różnych zakładów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także wykłady poświęcone stricte przedstawieniu ciekawych rozwiązań (np. MMOG/LE czy też e-learning), nowych wymagań oraz sposobów ich implementacji w organizacjach (wymagania międzynarodowe, wymagania VDA 2 itd.) czy też kwestii związanych ze skutecznym przeprowadzaniem auditu.
Moc warsztatów
Jak co roku trenerzy SQD Alliance we współpracy z działem organizacji szkoleń przygotowali interaktywne warsztaty dla uczestników Konferencji, angażujące osoby biorące w nich udział dzięki ciekawej formie, w jakiej zostały zaprezentowane. Uważamy, że nuda zabija procesy poznawcze, dlatego w ich trakcie postawiliśmy na atrakcyjną formę warsztatów, możliwość wymiany doświadczeń, wyjaśnienia wielu wątpliwości, możliwość dyskusji z innymi uczestnikami oraz trenerami, wspólne poszukiwanie odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania i wyzwania. Widzimy ogromny potencjał i wartość dodaną z tego wspólnie spędzonego czasu, kiedy to daliśmy sobie nawzajem szansę także na budowanie relacji oraz definiowanie potrzeb, aby móc je wziąć pod uwagę i przenieść w przyszłości do sal szkoleniowych.
Debata ekspertów – nowy element programu Konferencji
W tym roku wprowadziliśmy do programu Konferencji nową formę wymiany wiedzy i poglądów – debatę, do której zaprosiliśmy 11 ekspertów, gotowych do podzielenia się z pozostałymi uczestnikami swoimi najlepszymi doświadczeniami. Wśród omówionych zagadnień pojawiły się tematy związane m.in. z: wizją branży na najbliższy czas w dobie ciągłych zmian, trendami na przyszłość dotyczącymi wsparcia firm usługowych, zmian kompetencji pracowników w najbliższym czasie, najnowszymi wymaganiami branżowymi oraz sposobami na ich spełnienie, czy też zmian technologicznych w nowych pojazdach i przeszkód z nimi związanymi. W czasie wypowiedzi podkreślano m.in.: zagrożenia wynikające z braku stabilności dostaw, nieprzewidywalności cen surowców czy duopolu w produkcji niektórych kluczowych komponentów. Reakcje na debatę były bardzo pozytywne i z pewnością w przyszłych edycjach Konferencji będziemy chcieli ją powtórzyć.
Podsumowanie
Konferencja TOP automotive 2022 udowodniła, że niezależnie od warunków, zawsze najważniejsza jest komunikacja i jedynie dyskusja oraz wymiana doświadczeń pomiędzy firmami, w oparciu o wiedzę najlepszych ekspertów, są szansą na znalezienie optymalnych rozwiązań oraz efektywną współpracę. Prelekcje, warsztaty, debata, stoiska, a także formy integracji uczestników, jakie w SQD Alliance zaproponowaliśmy w czasie tegorocznej Konferencji – to wszystko sprawiło, że spotkanie to było wyjątkowe i chcemy podziękować Państwu za obecność oraz zaangażowanie. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za aktywny udział, a prelegentom, patronom i partnerom za wsparcie. Mamy nadzieję, że zobaczymy się z Państwem ponownie w czasie kolejnej edycji Konferencji TOP automotive, której data już została zaplanowana na 13-15.09.2023. Do zobaczenia!
uczestnicy
- Garmin Wrocław Sp. z o.o.
- BIS Best Industry Solutions
- Magna Automotive (Poland) Sp. z o.o.
- Hundert Consulting
- MTM Mycie Przemysłowe Sp. z o.o.
- NGK Ceramics Polska Sp. z o.o.
- Openone
- Polmotors Sp. z o.o.
- Linex Sp. z o.o.
- Solvera Gawel Technology S.A.
- Instytut Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL Sp. z o. o.
- Plastic Omnium Auto Exteriors Sp. z o.o.
- TI Fluid Systems
- thyssenkrupp Materials Processing Europe Sp. z o.o.
- ASP POLSKA SP. Z O.O.
- PLASTIC OMNIUM AUTO SP. Z O.O.
- MATECS Sp. z o. o
- TI Poland Spółka z o.o.
- Magnetix Lamination Sp. z o.o.Sp.K
- Euro Metrics Sp. z o.o
- Siropol Sp. z o.o.
- Aalberts Surface Technologies sp. z o.o.
- Supply Chain Support
- Superior Industries Production Poland Sp. z o.o.
- Magna Formpol Sp. z o.o.
- BWI Group Technical Center Kraków
- Molex Sp. z o.o.
- Solvera Gawel Technology S.A.
- Lear Corporation Poland II
- Marelli Bielsko-Biała Poland Sp. z.o.o.
- Schuele Polska sp z o.o.
- Extral Sp z o.o.
- BWI Poland technologies sp. z o.o.
- Superior Industries Praduction Poland Sp. z o.o
- Adient Seating Poland Sp. z o.o.
- Magna Formpol Sp. z o.o.
- Sierosławski Group
- SFA Polska Sp. z o.o.
- PIK Instruments Sp. z o.o.
- Adient Poland Sp. z o.o.
- FANUC Polska
- Seoyon E Hwa Automotive Poland
- Lear Corporation Poland
- Pol-technology
- LG Chem Poland
- BSI Group Polska
- Brose Sitech
- Valeo Electric and Electronic Systems
- LG Energy Solution Wrocław
- Landi Renzo Polska
- DBR77 Robotics
- ETO MAGNETIC
- Grupa Kęty
- BorgWarner Poland
- Bury Sp. z o.o
- Hubert Prochera Robust Quality Alliance